Biuro Ruchu Drogowego KGP wspólnie z firmą Neptis S.A. – operatorem komunikatora Yanosik, od 30 grudnia 2023 r. do 15 stycznia 2024 r. będzie prowadziło akcję informacyjno-edukacyjną pn. „Myśl Trzeźwo”.
Celem działań jest uświadamianie kierowcom:
- skutków prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu – ryzyko spowodowania wypadku drogowego bądź kolizji,
- odpowiedzialności karnej za kierowanie pojazdem pod wpływem alkoholu,
- obecności alkoholu w organizmie kierującego mimo, że spożywał go poprzedniego dnia,
- potrzeby sprawdzenia zawartości alkoholu w organizmie – badanie można wykonać w jednostkach Policji.
Pamiętajmy, że każdy kierowca prowadząc pojazd pod wpływem alkoholu jest potencjalnym zagrożeniem dla innych uczestników ruchu drogowego. Jeśli więc zdecydujemy się pojechać na zabawę Sylwestrową czy karnawałową, zawczasu pomyślmy jak bezpiecznie wrócić do domu.
W 2022 roku policjanci przeprowadzili 12 453 495 badań kierujących na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu ujawniając 104 467 kierujących pod działaniem alkoholu (w stanie po użyciu alkoholu oraz w stanie nietrzeźwości). Liczby te świadczą o tym, że osoby prowadzące pojazd po alkoholu nie mogą czuć się bezkarne.
Przesłanie akcji „Myśl Trzeźwo” będzie promowane na stronach internetowych, w mediach społecznościowych oraz w aplikacji Yanosik, która udostępni kierowcom materiały edukacyjne dotyczące konsekwencji prawnych kierowania pojazdem pod wpływem alkoholu, opracowane w formie quizu.
Działania będą wspierane emisją spotu przez firmę Screen Network S.A., na ekranach LED rozlokowanych na terenie całego kraju.
—
BRD KGP