ADV
Wiadomości
Trending

Zdecydowany sprzeciw samorządów w sprawie proponowanego przebiegu „Sądeczanki”

Na zaproszenie Marka Sowy  – Przewodniczącego Parlamentarnego Zespołu ds. Małopolski, w Nowym Sączu odbyło się spotkanie, na którym omawiano sprawę budowy „Sądeczanki”, jej ostatecznego przebiegu, zakończenia procedur administracyjnych.

Galeria zdjęć <==

W spotkaniu Gminę Czchów reprezentowali: Paweł Kmieć – Zastępca Burmistrza Czchowa, Jarosław Gurgul – Sekretarz Gminy Czchów i członek Zarządu Powiatu Brzeskiego, Adam Trepa – Radny Rady Miejskiej w Czchowie i Sołtys Sołectwa Tymowa. Samorządy sąsiednich gmin reprezentowali: Adam Wolak – Wójt Gminy Łososina Dolna, Bolesław Oleksy – Przewodniczący RG w Łososinie Dolnej, Leszek Ząbkowski – Wójt Gminy Gnojnik, Bartłomiej Durbas – Wójt Gminy Iwkowa

Przewodniczący zespołu poprosił przedstawicieli Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie o przedstawienie aktualnego stanu prac nad dokumentami.

W odpowiedzi na przekazane informacje samorządowcy z gmin, przez które przebiega ponad 70 % inwestycji (Gnojnik, Czchów, Iwkowa, Łososina Dolna), zgłosili zdecydowany sprzeciw wobec forsowanego przez GDDKiA w Krakowie wariantowi „C”.Z ust zastępcy burmistrza, wójtów, radnego czy sekretarza padło szereg argumentów przemawiających za odstąpieniem od preferowanego przez Generalną Dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie rozwiązania.

Zgłaszane uwagi dotyczyły kwestii zabezpieczenia oczekiwań lokalnych społeczności (zachowanie integralności miejscowości, bezpieczeństwo ujęcia wody) czy nierzetelnego zebrania materiałów przez inwestora, które leżały u podstawy podejmowanych decyzji. Nie ma zgody na idące w setki (ok. 500 budynków) wyburzenia domostw czy przecinanie praktycznie na połowę niektórych miejscowości.

Samorządowcy liczą na wsłuchanie się organów decyzyjnych w zgłaszaną argumentację, podjęcie przez władze zdecydowanych działań, aby zrezygnować z tak szkodliwego społecznie wariantu „C” nowej „sądeczanki”.

Na spotkaniu przypominano, że już w 2019 roku wszystkie samorządy, przez których teren przebiegać ma nowa droga, wyraziły akceptację dla proponowanego przez nich rozwiązania  (wariant „A”).

Każdemu z samorządowców, mieszkańców sąsiadujących gmin, zależy na wybudowaniu bezpiecznej, szybkiej drogi na południe kraju, ale musi się to odbyć z poszanowaniem praw mieszkańców, przy jak najmniejszej ingerencji w ich dzisiejsze życie. Nie można inwestycji realizowanej na dziesiątki lat uzależniać tylko i wyłącznie od kosztów jej budowy, bez uwzględnienia społecznej akceptacji dla proponowanego przebiegu trasy.

Czchow.pl

blank

Podobne artykuły

Back to top button