Jak przebiegają prace na budowie obwodnicy Brzeska? Relacja z drona / lipiec 2024
Zgodnie z harmonogramem 27 lipca 2024 r. miały się zakończyć prace przy budowie południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska. Miały. Ale się nie zakończyły.
O tym jak wygląda sytuacja na budowie obwodnicy tym razem możemy się dowiedzieć dzięki nagraniu opublikowanym na kanale „Kraków z nieba”
Obserwując postęp prac wiele osób ma nadal wątpliwości co do możliwości dotrzymania jesiennego terminu zakończenia prac przy budowie obwodnicy. Wszystko to w związku z tempem pracy wykonawcy. Na początku kwietnia postęp prac był określany na 62%. Po niespełna 4 miesiącach – pod koniec lipca 2024 r. poziom zaawansowania prac określany jest na 73%. Niemniej widać, że pojawiły się już fragmenty asfaltu…
Kraków z nieba – prezentujemy głównie Kraków z podniebnej perspektywy. Relacjonuje z dronów najnowsze wydarzenia, zmiany jakie zachodzą w mieście, przedstawia powstające inwestycje, śledzi budowy dróg i obwodnic. Prezentujemy różne zakątki królewskiego grodu. A jak widać w najnowszym materiale – także poza jego granicami.
Postęp prac na terenie budowy południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska można śledzić na stronie internetowej projektu https://obwodnicabrzeska-dk75.pl/
Galeria zdjęć z postępu prac <==
Materiały video <==
Postęp prac / raporty tygodniowe <==
Nowa obwodnica rozładuje korki, co pozwoli przyśpieszyć przejazd drogą na Sądecczyznę o kilkadziesiąt minut. Weekendowe i popołudniowe korki na starej obwodnicy Brzeska to prawdziwa zmora dla tych którzy chcą przejechać Drogą Krajową nr 75.
Łącznik brzeski powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Budowę realizuje Eurovia Polska. Nadzór prowadzi konsorcjum firm INKO Consulting i MP Consulting.
Południowo zachodnia obwodnica Brzeska – podstawowe informacje
Nowa droga powstaje między rondem w Jasieniu na DK94 a drogą krajową nr 75 w Okocimiu. Ma niespełna 3 km (dokładnie 2993,4 m). Trasa określana jest mianem łącznika brzeskiego, ponieważ łączy węzeł Brzesko na autostradzie A4 z DK94 i DK75.
Pierwszy odcinek łącznika ma 2,1 km i funkcjonuje od 2016 roku. Biegnie od węzła na A4 i DW768 do ronda na DK94, łącząc nową czwórkę ze starą (przypomnijmy, że DK94 to dawna DK4). Budowany odcinek pozwoli na przejazd z autostrady dalej na południe, w kierunku Sądecczyzny, z ominięciem Brzeska. Odciąży to ruch w mieście na ulicach Kościuszki, księdza Popiełuszki i Mickiewicza. Przejeżdża nimi codziennie nawet 23 tysiące pojazdów. Ta droga jest równocześnie pierwszym powstającym odcinkiem „sądeczanki”, przygotowywanej w nowym przebiegu drogi krajowej nr 75 do Nowego Sącza.
Powstająca trasa będzie drogą główną ruchu przyspieszonego, bez skrzyżowań z drogami lokalnymi. Przecinająca ją ul. Pomianowska w Brzesku będzie biegła 40-metrowym wiaduktem nad obwodnicą. Zbudowany będzie także specjalny zjazd z łącznika do Szpitala Powiatowego, z którego będą korzystać pogotowie ratunkowe, policja i straż pożarna.
Droga będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Na trasie poza wiaduktem nad obwodnicą powstają dwa mosty nad Uszwicą. Te mosty to część ronda, na którym będzie kończyć się nowa trasa. Rondo zostało zaprojektowane w taki sposób, żeby pozwolić w przyszłości na bezkolizyjny wjazd na „sądeczankę”.
Na niespełna 3-kilometrowej trasie budowanych jest sześć przejść dla małych i średnich zwierząt. Wszystkie zostaną poprowadzone pod obwodnicą. Do każdego z przejść będą prowadzić specjalnie usytuowane płotki i ogrodzenia.
—
video – relacja z drona – Kraków z nieba
IB / GDDKiA