ADV
Wiadomości
Trending

Łącznik Brzeski – epickie ujęcia z drona. Zdążą do końca roku?

Prace budowlane przy budowie południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska znacząco przyśpieszyły w ostatnich tygodniach. Na nagraniach z połowy października widać duży ruch na placu budowy.

O tym jak wygląda sytuacja na budowie obwodnicy Brzeska pod w drugiej połowie października 2024 r. możemy przekonać się dzięki nagraniom z drona wykonywanymi przez Krzysztof z kanału Travel & Nature. Udostępnia on regularnie na swoim kanale na Youtube kolejne materiały z prac przy budowie południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska.

Pomimo zaangażowania znacznej ilości sprzętu widać, że tegoroczny termin zakończenia prac przy budowie obwodnicy jest wręcz nierealny. O wiele bardziej bliższe prawdy są prognozy wskazujące że prace potrwają do stycznia, lub nawet lutego 2025 r.

Widoczny jest znaczny postęp prac – szczególnie w części południowej, gdzie puszczono ruch samochodowy przez rondo łączące obwodnicę z DK 75. O wiele gorzej jest w części zachodniej, gdzie cały czas trwają prace ziemne.

Nagrane w rozdzielczości 4K i ciekawie zmontowane materiały o wiele lepiej oddają to co dzieje się na placu budowy oraz z czym muszą mierzyć się budowlańcy.

Na kanale Travel & Nature prowadzonym przez Krzysztofa można znaleźć ponad 1200 świetnej jakości filmów dokumentujących inwestycje powstające w Tarnowie i regionie <==.

Krzysztof z kanału Travel & Nature nagrał w ostatnich miesiącach ponad 30 odcinków dokumentujących przebieg prac na południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska Playlista DK75 Sądeczanka <==.

Postęp prac na terenie budowy południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska można śledzić na stronie internetowej projektu https://obwodnicabrzeska-dk75.pl/

Galeria zdjęć z postępu prac <==

Materiały video <==

Postęp prac / raporty tygodniowe <==

Nowa obwodnica rozładuje korki, co pozwoli przyśpieszyć przejazd drogą na Sądecczyznę o kilkadziesiąt minut. Weekendowe i popołudniowe korki na starej obwodnicy Brzeska to prawdziwa zmora dla tych którzy chcą przejechać Drogą Krajową nr 75.

Łącznik brzeski powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Budowę realizuje Eurovia Polska. Nadzór prowadzi konsorcjum firm INKO Consulting i MP Consulting.

Południowo zachodnia obwodnica Brzeska – podstawowe informacje

Nowa droga powstaje między rondem w Jasieniu na DK94 a drogą krajową nr 75 w Okocimiu. Ma niespełna 3 km (dokładnie 2993,4 m). Trasa określana jest mianem łącznika brzeskiego, ponieważ łączy węzeł Brzesko na autostradzie A4 z DK94 i DK75.

Pierwszy odcinek łącznika ma 2,1 km i funkcjonuje od 2016 roku. Biegnie od węzła na A4 i DW768 do ronda na DK94, łącząc nową czwórkę ze starą (przypomnijmy, że DK94 to dawna DK4). Budowany odcinek pozwoli na przejazd z autostrady dalej na południe, w kierunku Sądecczyzny, z ominięciem Brzeska. Odciąży to ruch w mieście na ulicach Kościuszki, księdza Popiełuszki i Mickiewicza. Przejeżdża nimi codziennie nawet 23 tysiące pojazdów. Ta droga jest równocześnie pierwszym powstającym odcinkiem „sądeczanki”, przygotowywanej w nowym przebiegu drogi krajowej nr 75 do Nowego Sącza.

Powstająca trasa będzie drogą główną ruchu przyspieszonego, bez skrzyżowań z drogami lokalnymi. Przecinająca ją ul. Pomianowska w Brzesku będzie biegła 40-metrowym wiaduktem nad obwodnicą. Zbudowany będzie także specjalny zjazd z łącznika do Szpitala Powiatowego, z którego będą korzystać pogotowie ratunkowe, policja i straż pożarna.

Droga będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Na trasie poza wiaduktem nad obwodnicą powstają dwa mosty nad Uszwicą. Te mosty to część ronda, na którym będzie kończyć się nowa trasa. Rondo zostało zaprojektowane w taki sposób, żeby pozwolić w przyszłości na bezkolizyjny wjazd na „sądeczankę”.

Na niespełna 3-kilometrowej trasie budowanych jest sześć przejść dla małych i średnich zwierząt. Wszystkie zostaną poprowadzone pod obwodnicą. Do każdego z przejść będą prowadzić specjalnie usytuowane płotki i ogrodzenia.


video – relacja z drona – Travel & Nature
IB / GDDKiA

blank

Podobne artykuły

Back to top button