Pół miliona dla Powiatu
Projekt pod nazwą „Pozwól mi zrozumieć świat”, którego wnioskodawcą był Powiat Bocheński znalazł się w gronie 24-ech najlepszych inicjatyw edukacyjnych i uzyskał prawie pół mln. zł. dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wczoraj Rafał Rudka oraz Marek Rudnik, członkowie zarządu Powiatu w Bochni odebrali promesy potwierdzające dofinansowanie projektu. W wydarzeniu udział wzięli: wicemarszałek Łukasz Smółka, radni województwa małopolskiego: Marta Mordarska, Stanisław Bisztyga i Grzegorz Biedroń oraz Rafał Solecki – dyrektor MCP.
Dzięki realizacji tego projektu uczniowie będą brali udział w dodatkowych zajęciach dostosowanych do ich potrzeb. Zaplanowano m.in. organizację zajęć rozwijających kompetencje matematyczno-przyrodnicze, w tym wycieczki edukacyjne do Ogrodu Doświadczeń w Krakowie czy Centrum Nauki Kopernika, Narodowego Muzeum Techniki i Planetarium w Warszawie. Uczniowie będą też uczestniczyć w zajęciach rozwijających zainteresowania techniką informacyjną i IT, będą mieli możliwość doskonalenia umiejętności komunikacyjnych za pomocą komputera -mówi starosta Adam Korta.
Ponadto uczniowie wezmą udział w warsztatach zaradności osobistej, zajęciach z zakresu socjoterapii oraz arteterapii – ceramiki, muzykoterapii i teatroterapii. Zorganizowane także zostaną zajęcia rozwijające zaradność osobistą, prowadzone metodą ergoterapii. Głównym celem wszystkich zajęć i podejmowanych aktywności będzie wyposażenie ucznia w takie umiejętności, aby zdobył niezależność w zaspokajaniu potrzeb życiowych.
Szkoły dla dzieci niepełnosprawnych powinny dawać im takie szanse edukacyjne aby młodzież ta mogła w pełni wykorzystać swoje możliwości i tak właśnie jest w tym przypadku – zwraca uwagę Rafał Rudka, członek Zarządu Powiatu w Bochni.
Wsparciem zostaną objęci uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, a także uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Wybór grupy wynikał z przeprowadzonej diagnozy potrzeb Ośrodka. Jej przedmiotem było wnikliwe rozpoznanie specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów, określenie poziomu ich kompetencji oraz identyfikacja zdolności i uzdolnień.
W ramach zadania przewiduje się także doposażenie pracowni w sprzęt i pomoce dydaktyczne takie jak m.in. drukarka 3D, urządzenie wielofunkcyjne laserowe, tablica interaktywna, podłoga interaktywna, projektor, komputery przenośne.
Projekt realizowany będzie w latach 2020-2022.
—
sp