Dostawy wody w czasie epidemii – RPWiK Brzesko
Z uwagi na sytuację epidemiologiczną w kraju, związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa wiele osób interesuje się bezpieczeństwem wody która trafia do ich kranów.
Jak wynika z prowadzonych badań, koronawirusy charakteryzują się niską odpornością na promieniowanie UV i środki dezynfekcyjne powszechnie stosowane w procesach technologicznych uzdatniania wody takich jak chlor, podchloryn sodu czy dwutlenek chloru. Wirusy te, podobnie jak inne zawieszone cząstki o takich rozmiarach, usuwane są z wody w procesie koagulacji połączonej z flokulacją wspomaganą polielektrolitami i filtracją na filtrach piaskowo-antracytowych. W szczególności proces dezynfekcji wody zapewnia szybką inaktywację wirusa SARS-COV-2. Prowadzone badania przez specjalistów z WHO dowodzą, że obecnie nie ma żadnych dowodów na przeżycie wirusa SARS-COV-2 w wodzie pitnej.
O najwyższą jakość wody pitnej, którą spożywają na co dzień mieszkańcy Gminy Brzesko, Gminy Dębno oraz Gminy Wojnicz i Gminy Zakliczyn dba Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Brzesku sp. z o.o. Brzeskie wodociągi dokładają wszelkich starań, aby w bezpieczny i ciągły sposób dostarczać mieszkańcom znakomitej jakości wodę, zdatną do picia prosto z kranu. Dzięki systematycznemu procesowi modernizacji spółka jest w czołówce zakładów z branży wodno-kanalizacyjnej. Dostarczana przez brzeski RPWiK woda spełnia wszystkie wymagania jakościowe określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia oraz wymagania Dyrektywy Rady Unii Europejskiej w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi – jest w pełni bezpieczna dla zdrowia, a w szczególności nie zawiera żadnych patogennych mikroorganizmów.
16 marca w brzeskich wodociągach została wdrożona specjalna procedura dotycząca zabezpieczenia ujęcia wody i zachowania ciągłości dostaw wody pitnej w sytuacji panującej epidemii. Dotyczy to wprowadzenia nadzwyczajnych zasad higieniczno-sanitarnych oraz rotacji pracowników, gwarantującej niezachwianą obsadę obsługi na ujęciu wody, przepompowniach, zakładzie oraz pogotowiu wodno-kanalizacyjnym. Procedury obowiązują również zakładowe laboratorium.
Pragniemy poinformować mieszkańców, iż Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Brzesku Sp. z o.o. już od dnia 16 marca 2020 roku wdrożyło „Procedurę Bezpieczeństwa dla RPWiK w Brzesku dotyczącej sytuacji epidemiologicznej związanej z zakażeniem koronawirusem SARS-COV-2”, w której zostały określone zasady profilaktyki i bezpieczeństwa dla pracowników, klientów oraz kontrahentów. Pragniemy przypomnieć, iż wiele spraw dotyczących wzajemnych świadczeń można załatwić telefonicznie lub mailowo. Płatności rachunków za usługi wodno-kanalizacyjne prosimy realizować przelewami elektronicznymi. Zapewniamy również, że powyższa sytuacja nie wpłynie na płynność dostaw wody, a także odbioru ścieków – mówi wiceprezes RPWiK sp. z o.o. Piotr Lach.
Zarząd Rejonowego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Brzesku Sp. z o.o. informuje, że wszelkie usługi odczytu i wymiany wodomierzy nie będą wykonywane do odwołania, a rozliczenie świadczonych usług odbywać się będzie na podstawie wartości szacunkowych opartych o wcześniejsze okresy rozliczeniowe.
Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Brzesku pozostaje w stałym kontakcie z klientami poprzez:
- stronę internetową:http://rpwikbrzesko.com.pl/
- kontakt telefoniczny / e-mail:
Nr telefonu | ||
Zgłoszenie awarii | Nr alarmowy 994, 14 6626533 | siec@rpwikbrzesko.com.pl |
Centrala – Dziennik Podawczy | 14 6626510 | sekretariat@rpwikbrzesko.com.pl |
Dział Techniczny | 14 6626541 | techniczny@rpwikbrzesko.com.pl |
Informacja o należnościach | 14 6626540 | licznik@rpwikbrzesko.com.pl |
Odczyt wodomierza | 14 6626540, 14 6626548 | licznik@rpwikbrzesko.com.pl |
—
IB