Hubert Zapiór jako Figaro we wznowieniu Cyrulika Sewilskiego na scenie Staatsoper Hannover
Od premiery Cyrulika Sewilskiego na scenie Staatsoper Hannover minęło już ponad dwa lata. Niestety obostrzenia związane z koronawirusem spowodowały, że szereg zaplanowanych wydarzeń zostało odwołanych. Wśród nich były występy Huberta Zapióra w roli Figara. Na szczęście w piątek 2 kwietnia spektakl został wznowiony.
– O mój Boże! Co za noc! I jak będę tęsknić za Figaro! Brawo dla całego zespołu, który przywrócił tę produkcję na scenę Staatsoper Hannover po dwóch bardzo długich latach! Bravi Tutti! Jeszcze jeden pokaz 10 kwietnia. Do zobaczenia na miejscu! – napisał na swoim profilu Hubert Zapiór.
Więcej o spektaklu na stronie Staatsoper Hannover <==
Bilety na to kolejny występ Huberta Zapóra w przyszłą niedzielę 10 kwietnia są jeszcze dostępne. Gdyby ktoś dysponował czasem – to można znaleźć całkiem dobre miejsca.
Bilety online / 10 kwietnia 2022 r.<==
A co mówi Hubert Zapiór o swojej roli?
– Produkcja sama w sobie jest bardzo ciekawa, a postać Figara doskonale wpisała się w moją osobowość i styl. Śmiałem się, że mógłbym wyjść na scenę jako Figaro w swoim prywatnym garniturze i butach i nikt by nie zauważył. Na próby przychodziłem w swojej prywatnej marynarce, która była identyczna jak ta z projektu kostiumu i wszyscy myśleli, że dostałem swój kostium już pierwszego dnia. Haha! Zawsze powtarzam, ze w budowaniu postaci ogromnie ważny jest dla mnie kostium, i czekam na ten ostatni tydzień prób kiedy zwykle się go dostaje, aby nadać postaci ostateczny szlif. Tutaj mogłem nad tym pracować w zasadzie od samego początku i to sprawiło, tak mi się wydaje, że w trakcie tego bardzo stresującego nagrania na scenie byłem „w postaci” jeszcze bardziej niż zwykle – mówił Hubert w rozmowie Nadią Attavanti.
Hubert Zapiór – biogram
Chwalony za “niezwykle czysty i imponujący głos” (Opera News), baryton Hubert Zapiór w sezonie 2019/2020 zaraz po ukończeniu słynnej The Juilliard School w Nowym Jorku dołączył do prestiżowego zespołu Staatsoper Hannover.
W sezonie 2021/22 w Hanowerze wystąpi jako Guglielmo w „Così fan tutte” i Hrabia w „Weselu Figara” Mozarta, Figaro w „Cyruliku Sewillskim” Rossiniego, Demetrius w „Śnie nocy letniej” Brittena oraz w światowej premierze opery Bena Frosta „Zabójstwo Halita Yozgata”. W tym sezonie Zapiór debiutuje również w Operze Wrocławskiej wcielając się w Zurgę w „Poławiaczach Pereł” Bizeta, tytułowego Don Giovanniego z opery Mozarta oraz Ottokara w operze „Wolny Strzelec” Webera.
Hubert Zapiór pochodzi z Brzeska. Pod koniec kwietnia 2019 r. ukończył studia Artist Diploma in Opera Studies w The Juilliard School w Nowym Jorku w klasie profesor Edith Wiens. Jest również absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina (wydział wokalno-aktorski) i Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza (wydział aktorski) w Warszawie.
W 2018 r. zwyciężył w wielu prestiżowych konkursach i otrzymał szereg nagród – m.in. The Opera Index Award w The Opera Index Vocal Competition 2018, The Opera The Gerda Lissner Foundation Lieder/Song Vocal Competition 2018, The Giulio Gari Foundation International Vocal Competition 2018, The Career Bridges 2018, Pierwszego Miejsca w The Gerda Lissner Foundation International Vocal Competition 2018 oraz Drugiego Miejsca i 3 Nagród Specjalnych w tym Za Najlepszą Interpretację Pieśni I. Paderewskiego w The Kosciuszko Foundation Marcela Sembrich International Voice Competition 2018 w Nowym Jorku.
Już jako student brał udział w polskich prapremierach „Agrippiny” Händla (Lesbo) i „Luci mie traditrici” Sciarrino (Servo), a także w „Don Giovannim” (rola tytułowa) i „Weselu Figara” (Hrabia) Mozarta, oraz „Turku w Italii” (Prosdocimo) Rossiniego w Warszawskiej Operze Kameralnej w latach 2013-2016.
W poprzednich sezonach debiutował w Teatrze Wielkim — Operze Narodowej jako Papageno w „Czarodziejskim Flecie” w reżyserii Barrie Kosky’iego i Marullo w „Rigoletto” Verdiego. W Ameryce debiutował w „Requiem Wojennym” B. Brittena w Albany Symphony, występował w The Juilliard Opera jako Herr Fluth w „Wesołych kumoszkach z Windsoru” Otto Nicolai’a w reżyserii John’a Giampietro oraz jako Neptun w „Hipolicie i Arycji J.P. Rameau w reżyserii Stephena Wadsworth’a oraz jako tytułowy „Don Giovanni” w reżyserii Emmy Griffin i pod dyrekcją Joseph’a Colaneri.
Hubert Zapiór nie zapomina również o Brzesku – w ubiegłym latach kilkukrotnie gościł w rodzinnym mieście i występował m.in. w Pałacu Goetzów, w Kościele pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Brzesku – Słotwinie, czy też w salce teatralnej Parafii Miłosierdzia.
—
foto: Sandra Tan – fb Hubert Zapiór – Baritone
IB