Inauguracja projektu HUMINE w LO Kopernik
W Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Brzesku odbyło się zainaugurowanie projektu grantowego „Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny. Cyfryzacja szkół i placówek oświatowych”. Umowę zawartą pomiędzy Województwem Małopolskim a Powiatem Brzeskim odebrali z rąk Członkini Zarządu Marty Malec-Lech Starosta Brzeski Andrzej Potępa oraz Dyrektor Liceum Ryszard Ostrowski. Ponadto w spotkaniu udział wzięli: Dyrektor Departamentu Edukacji Dariusz Styrna, Zastępca Dyrektora Departamentu – Agata Suszczyńska, Dyrektor Wydziału Edukacji Starostwa Brzeskiego – Janina Motak.
Spotkanie odbyło się w Szkolnym Studiu Telewizyjnym, gdzie uczniowie klasy dziennikarskiej wraz z nauczycielką i opiekunem studia panią Ewą Godlewską-Jeneralską nagrali wywiad z panią Martą Malec-Lech oraz z panem Andrzejem Potępą. W wypowiedziach podkreślili doniosłość projektu cyfrowej transformacji małopolskich szkół w ramach projektu HUMINE prowadzonym ze Stowarzyszeniem „Miasta w Internecie”, który przyczyni się do przeprowadzenie zmian na polach metodyki nauczania, podnoszenia kompetencji cyfrowych nauczycieli, dobrostanu nauczycieli i uczniów, organizacji szkoły oraz infrastruktury cyfrowej.
LO im. M. Kopernika w Brzesku – jako jedyne w powiecie – znalazło się w gronie 22 szkół, które w ciągu najbliższych dwóch lat staną się szkołami modelowymi. Placówki te zmienią się w nowoczesne, przyjazne uczniom szkoły, których nauczyciele korzystają swobodnie z technologii cyfrowych, nowoczesnych metod nauczania – np. STEAM, uczniowie potrafią współpracować w zespołach, realizować ciekawe projekty oraz bezpiecznie korzystać z Internetu. Również rodzice będą mogli korzystać z wielu atrakcyjnych szkoleń i wpływać na kształt wspólnie tworzonej szkoły.
Istotą procesu transformacji cyfrowej szkoły HUMINE jest dokonanie trwałych, skutecznych zmian w dotychczasowej pracy szkoły i przygotowanie jej kadr do stawienia czoła wyzwaniom edukacyjnym XXI wieku. Działania nie oznaczają tylko modernizacji infrastruktury (zakupu cyfrowych urządzeń, aplikacji i pomocy dydaktycznych), lecz realizację systemowych zmian transformujących szkołę z modelu obecnego do modelu cyfrowej szkoły XXI wieku. W ramach projektu szkoły modelowe uzyskają kompleksowe, bieżące wsparcie realizowane przez ekspertów i trenerów SMWI, a także przez liderów edukacji cyfrowej z całej Polski. Kadrom szkół modelowych zostaną udostępnione poradniki, tutoriale i inne materiały edukacyjne oraz kursy e-learningowe. Już w 2 kwartale 2021 r. szkoły zakwalifikowane do projektu otrzymały grant w wysokości 90.000 zł na zakup pomocy dydaktycznych, aplikacji i urządzeń cyfrowych, niezbędnych do realizacji programu transformacji cyfrowej.
Społeczność LO im. M. Kopernika w Brzesku już rozpoczęła realizację swojego planu transformacji, o czym mogli się przekonać przybyli goście. Mieli okazję zobaczyć studio TV, nowoczesną pracownię komputerową, świetlicę oraz zapoznać się z efektami realizowanych projektów.
Gospodarze opowiadali o swoich planach i oczekiwaniach związanych z transformacją szkoły, a przedstawiciele samorządów informowali o możliwościach aplikowania o środki finansowe oraz zapewniali o możliwym wsparciu.
Na zakończenie wizyty młodzież licealna złożyła gościom życzenia świąteczne oraz zaprosiła do symbolicznego rozpoczęcia zdobienia „Szkolnej Choinki”, która stanęła u progu Liceum.
Grant nr 2 W RAMACH 10 OSI PRIORYTETOWEJ WIEDZA I KOMPETENCJE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO NA LATA 2014-2020, DZIAŁANIE 10.1 ROZWÓJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO PODDZIAŁANIE 10.1.6 CYFRYZACJA SZKÓŁ PROWADZĄCYCH KSZTAŁCENIE OGÓLNE typ A. granty na zakup sprzętu do nauki zdalnej – Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny.
—
IB