ADV
Materiały sponsorowaneWiadomości

Informator Brzeski pomaga absolwentom szkół podstawowych w wyborze szkoły

Zespół Szkół w Czchowie

Wychodząc naprzeciw Waszym oczekiwaniom zostanie zaprezentowana szczegółowa oferta szkół oraz placówek oświatowych Powiatu Brzeskiego.

Mamy nadzieję, iż będzie ona pomocna w podjęciu właściwej decyzji przy wyborze kierunku kształcenia.

W dniu dzisiejszym przedstawiamy:

Zespół Szkół w Czchowie

32-860 Czchów, ul. Sądecka 187, www.zsczchow.pl, tel./fax 14 68 43 230, e-mail: zespolszkol187@op.pl

blank

2021
RANKING TECHNIKÓW – 198 MIEJSCE W POLSCE

Typy Szkół:

► TECHNIKUM IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO – 5 letnie
► BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego – 3 letnia

TECHNIKUM IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO

5 letnie, dla młodzieży,
na podbudowie programowej szkoły podstawowej

TECHNIK EKONOMISTA

przedmiot rozszerzony: język angielski,

  • zajęcia edukacyjne brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym: j. polski, matematyka, geografia, informatyka,
  • języki obce: język angielski, język niemiecki,

Klasa objęta patronatem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

blank
Dzięki współpracy uczniowie mają możliwość udziału w zajęciach, wykładach, warsztatach i laboratoriach prowadzonych przez pracowników naukowych uczelni.
W ramach zajęć lekcyjnych oraz praktyk zawodowych uczniowie biorą udział w Branżowych Symulacjach Biznesowych REVAS.

blank
Narzędzie przeznaczone do nauki prowadzenia działalności gospodarczej oraz podstaw przedsiębiorczości.

blank

Cele kształcenia:

Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik ekonomista powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych:

  1. w zakresie kwalifikacji EKA.04. Prowadzenie dokumentacji w jednostce organizacyjnej:
  • stosowania przepisów prawa w prowadzeniu działalności,
  • prowadzenia dokumentacji biurowej i magazynowej,
  • prowadzenia dokumentacji procesu sprzedaży,
  • gospodarowania rzeczowymi składnikami majątku,
  • sporządzania biznesplanu;

2. w zakresie kwalifikacji EKA.05. Prowadzenie spraw kadrowo-płacowych i gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych:

  • prowadzenia rekrutacji i selekcjonowania kandydatów do pracy,
  • sporządzania dokumentacji kadrowej,
  • prowadzenia spraw związanych ze świadczeniami socjalnymi,
  • rozliczania wynagrodzeń i składek pobieranych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
  • prowadzenia analizy zatrudnienia i wynagrodzeń,
  • prowadzenia ewidencji podatkowych i rozliczeń podatkowych,
  • prowadzenia rozliczeń finansowych z kontrahentami i podmiotami rynku finansowego.

blank

Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:

  • kurs rozliczanie wynagrodzeń i danin publicznych,
  • kwalifikacyjny kurs prawo jazdy kat. B.

Możliwości podnoszenia kwalifikacji w zawodzie:

Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik ekonomista po potwierdzeniu kwalifikacji EKA.05. Prowadzenie spraw kadrowo-płacowych i gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych może uzyskać dyplom zawodowy w zawodzie technik rachunkowości po potwierdzeniu kwalifikacji EKA.07. Prowadzenie rachunkowości.

TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH

przedmiot rozszerzony: język angielski,

  • zajęcia edukacyjne brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym: język polski, matematyka, biologia, informatyka,
  • języki obce: język angielski, język niemiecki,

Klasa objęta patronatem Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.

blank
Współpraca z Uniwersytetem daje uczniom możliwość udziału w zajęciach, wykładach, warsztatach i laboratoriach prowadzonych przez pracowników naukowych uczelni.

Szkoła współpracuje również z pracodawcami lokalnego rynku pracy m.in. w zakresie kształcenia zawodowego, odbywania praktyk i staży zawodowych.

blank

Cele kształcenia:

Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych:

  1. w zakresie kwalifikacji HGT.02. Przygotowanie i wydawanie dań:
  • oceniania jakości produktów,
  • przechowywania żywności,
  • obróbki produktów i przygotowania stanowiska pracy,
  • obsługi sprzętu gastronomicznego,
  • przygotowania dań zimnych, gorących i podstawowych deserów,
  • wydawania dań;

2. w zakresie kwalifikacji HGT.12. Organizacja żywienia i usług gastronomicznych:

  • oceniania jakości żywności,
  • planowania żywienia z uwzględnieniem alternatywnego sposobu żywienia,
  • organizowania żywienia w produkcji gastronomicznej,
  • wykonywania usług gastronomicznych,
  • ekspedycji potraw i napojów.

blank

Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:

kurs barmański I stopnia,
barmański II stopnia,
zdobnictwa cukierniczego,
carving – poziom podstawowy,
barista poszerzony
o podstawy latte art.,
kuchnie świata,
kwalifikacyjny kurs prawo jazdy kat B.
kelnerski – serwis specjalny i synchroniczny.

blank

TECHNIK ORGANIZACJI TURYSTYKI

przedmiot rozszerzony: język angielski,

  • zajęcia edukacyjne brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym: język polski, język angielski, matematyka, geografia,
  • języki obce: język angielski, język niemiecki,

Cele kształcenia:

Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik organizacji turystyki powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych:

  1. w zakresie kwalifikacji HGT.07. Przygotowanie imprez i usług turystycznych:
  • projektowania imprez i usług turystycznych,
  • zamawiania imprez i usług turystycznych;

2. w zakresie kwalifikacji HGT.08. Obsługa klienta oraz rozliczanie imprez i usług turystycznych:

  • prowadzenia informacji turystycznej,
  • obsługi klientów korzystających z usług turystycznych,
  • rozliczania usług i imprez turystycznych.

blank

Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:

  • kurs kelnerski – serwis specjalny i synchroniczny,
  • kwalifikacyjny kurs prawo jazdy kat. B.

TECHNIK INFORMATYK

  • zajęcia edukacyjne brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym: język polski, język angielski, matematyka, informatyka,
  • przedmiot rozszerzony: język angielski,
  • języki obce: język angielski, język niemiecki,

Klasa objęta patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie w ramach Cisco Networking Academy Support Center.

blank

Dzięki podpisaniu umowy w Zespole Szkół w Czchowie powstała lokalna Akademia CISCO. Cisco Networking Academy jest programem edukacyjnym służącym nauczaniu informatyki – oferuje możliwość uzyskania wiedzy teoretycznej i praktycznej z dziedziny projektowania, rozwoju i utrzymywania sieci komputerowych, uczniowie uczestniczą w specjalnych kursach, na których są przygotowani do uzyskania certyfikatu zawodowego Cisco Certified Networking Associate (CCNA).

blank

Cele kształcenia:

Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik informatyk powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych:

  1. w zakresie kwalifikacji INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych:
  • przygotowania do pracy systemu komputerowego i urządzeń peryferyjnych,
  • administrowania systemami operacyjnymi,
  • serwisowania i naprawiania urządzeń techniki komputerowej,
  • przygotowania i eksploatacji lokalnej sieci komputerowej;

2. w zakresie kwalifikacji INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych:

  • tworzenia i administrowania stronami internetowymi,
  • tworzenia, administrowania i użytkowania relacyjnych baz danych,
  • programowania aplikacji internetowych,
  • tworzenia i administrowania systemami zarządzania treścią.

Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:

  • kurs grafika komputerowa,
  • zaawansowane zarządzanie bazami danych,
  • kwalifikacyjny kurs prawo jazdy kat B,
  • tworzenie aplikacji mobilnych na platformę android.

blank

Możliwości podnoszenia kwalifikacji w zawodzie:

Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik informatyk po potwierdzeniu kwalifikacji INF.03.Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych może uzyskać dyplom zawodowy w zawodzie technik programista po potwierdzeniu kwalifikacji INF.04. Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji.

Branżowa Szkoła I Stopnia
IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO

3 letnia, dla młodzieży,
na podbudowie programowej szkoły podstawowej

KUCHARZ
Kształcenie teoretyczne i praktyczne odbywa się w szkole.

  • zajęcia edukacyjne brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym: język polski, matematyka, fizyka, informatyka,
  • język obcy: język angielski,

Współpraca z pracodawcami w zakresie kształcenia zawodowego i realizacji wizyt zawodoznawczych w zakładach i przedsiębiorstwach gastronomicznych lokalnego rynku pracy.

blank

Cele kształcenia:

Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie kucharz powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie kwalifikacji HGT.02. Przygotowanie i wydawanie dań:

  • oceniania jakości produktów,
  • przechowywania żywności,
  • obróbki produktów i przygotowania stanowiska pracy,
  • obsługi sprzętu gastronomicznego,
  • przygotowania dań zimnych, gorących i podstawowych deserów,
  • wydawania dań.

blank

Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:

  • kurs barmański I stopnia,
  • barmański II stopnia,
  • zdobnictwa cukierniczego,
  • kelnerski – serwis specjalny i synchroniczny,
  • carving – poziom podstawowy,
  • barista poszerzony o podstawy latte art.,
  • kuchnie świata,
  • kwalifikacyjny kurs prawo jazdy kat. B.

Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:

Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie kucharz po potwierdzeniu kwalifikacji HGT.02. Przygotowanie i wydawanie dań może uzyskać dyplom zawodowy w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych po potwierdzeniu kwalifikacji HGT.12. Organizacja żywienia i usług gastronomicznych oraz uzyskaniu wykształcenia średniego lub średniego branżowego.

WIELOZAWODOWA
dla młodocianych pracowników

Współpraca z pracodawcami lokalnego rynku pracy w zakresie kształcenia zawodowego, odbywania praktyk i staży zawodowych.

blank

Obecnie Branżowa Szkoła I Stopnia – wielozawodowa – kształci młodocianych pracowników w zawodach: lakiernik samochodowy, blacharz samochodowy, mechanik pojazdów samochodowych, kamieniarz, monter sieci i instalacji sanitarnych, murarz-tynkarz, piekarz, cukiernik, sprzedawca, fryzjer, stolarz, ślusarz, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, elektromechanik, elektryk, dekarz.

W klasie wielozawodowej uczeń wybiera zawód zgodnie ze swoimi zainteresowaniami w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 2019 r. w sprawie ogólnych celów i zadań kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego (Dz. U. poz. 316 z późni. zm.). Warunkiem przyjęcia do szkoły jest dostarczenie umowy o pracę z pracodawcą w celu przygotowania zawodowego. Zakłady rzemieślnicze oraz przedsiębiorstwa to miejsca doskonalenia praktycznych umiejętności zawodowych młodocianych pracowników. Wiedzę teoretyczną z przedmiotów zawodowych uczniowie zdobywają na turnusach dokształcania teoretycznego a wiedzę z przedmiotów ogólnokształcących w Zespole Szkół w Czchowie.

blank

Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:

  • kurs kelnerski – serwis specjalny i synchroniczny,
  • kwalifikacyjny kurs prawo jazdy kat. B,
  • kwalifikacyjny kurs operatora wózka widłowego.

Więcej informacji o naborze do Zespołu Szkół w Czchowie na:
www.zsczchow.pl oraz https://www.facebook.com/zspcz/

IB

blank

Podobne artykuły

Back to top button