ADV
Wiadomości
Trending

Jak skutecznie zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków w swoim sklepie online?

Wysoka liczba odwiedzin strony internetowej to dobry znak dla e-commerce, ale sama w sobie nie gwarantuje sukcesu. Czasem nawet najlepiej zoptymalizowany sklep internetowy musi zmierzyć się z problemem porzuconych koszyków. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić? Odpowiedzią na te wyzwania jest InPost Pay – innowacyjne narzędzie, które nie tylko skraca proces zakupowy, ale również znacząco wpływa na poprawę konwersji. Dowiedz się, jak możesz usprawnić swój sklep i zyskać zadowolonych klientów.

Czym jest konwersja i dlaczego jest tak ważna?

Współczynnik konwersji to jeden z kluczowych wskaźników w e-commerce. Oznacza on procent odwiedzających, którzy wykonali określoną akcję na stronie – najczęściej jest to finalizacja zakupu. Oprócz zakupu, konwersją może być również:

  • Założenie konta w sklepie,
  • Zapisanie się na newsletter,
  • Wypełnienie formularza kontaktowego,
  • Pobranie materiałów marketingowych,
  • Obejrzenie filmu prezentacyjnego.

Najczęstsze powody porzucania koszyków

Porzucone koszyki to jedno z największych wyzwań dla e-commerce. Klienci mogą rezygnować z zakupów z wielu powodów, takich jak:

  1. Brak ulubionej metody płatności lub dostawy – klienci mają swoje preferencje i nie chcą ich zmieniać.
  2. Wymóg zakładania konta – dla wielu użytkowników rejestracja jest dodatkowym, zniechęcającym krokiem.
  3. Problemy techniczne strony – wolno wczytujące się podstrony i nieintuicyjny interfejs skutecznie zniechęcają do finalizacji zakupu.
  4. Długi proces finalizacji zamówienia – skomplikowane formularze i zbyt wiele kroków prowadzi do frustracji.

Jak InPost Pay pomaga rozwiązać problem porzuconych koszyków?

InPost Pay to nowoczesne narzędzie, które odpowiada na potrzeby współczesnych klientów i pomaga zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków.

Dzięki InPost Pay klienci mogą finalizować swoje zakupy dosłownie jednym przyciskiem. Wystarczy, że wybiorą opcję „Dodaj do koszyka InPost Pay”, a całe zamówienie zostanie przekierowane do aplikacji InPost Mobile. Tam proces płatności i dostawy przebiega szybko i intuicyjnie. To rozwiązanie eliminuje potrzebę wypełniania długich formularzy i skraca ścieżkę zakupową do minimum.

Nie wszyscy klienci chcą zakładać konto w sklepie internetowym. InPost Pay eliminuje ten problem, ponieważ wszystkie dane są już zapisane w aplikacji InPost Mobile. Klient loguje się tylko raz, a kolejne zakupy może realizować bez konieczności rejestracji. Klienci mogą śledzić realizację swoich zamówień w aplikacji InPost Mobile, bez konieczności przeglądania wielu maili.

W przypadku porzucenia koszyka przez klienta aplikacja przypomni mu o nim, co zwiększy szansę na finalizację zakupu.

Wdrożenie InPost Pay w Twoim sklepie daje Ci możliwość dotarcia do nowej, szerokiej bazy potencjalnych klientów. Sklep, który wdraża usługę InPost Pay promowany jest w zakładce Zakupy w aplikacji InPost Mobile. To realna szansa na zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności Twojej marki.

Więcej informacji o usłudze znajdziesz na stronie https://inpostpay.pl/biznes.

Artykuł sponsorowany

blank

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

Back to top button