Łącznik Brzeski – budowa w zimowej scenerii. Trwa budowa zjazdu do Powiatowego Centrum Bezpieczeństwa / 1 grudnia 2024 r.
Na najnowszych nagraniach z terenu budowy południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska widzimy nieco nowości związanych z budową m.in. zjazdu do Powiatowego Centrum Bezpieczeństwa (Szpital w Brzesku oraz nowa komenda Policji).
O tym jak wygląda sytuacja na budowie obwodnicy Brzeska pod koniec listopada 2024 r. możemy przekonać się dzięki nagraniom z drona wykonywanymi przez Krzysztofa z kanału Travel & Nature. Udostępnia on regularnie na swoim kanale na Youtube kolejne materiały z prac przy budowie południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska.
Budowana droga wygląda coraz lepiej – większa część drogi jest już ukończona, prowadzone są prace kosmetyczne (mycie asfaltu). „Najgorzej” sytuacja wygląda w części zachodniej – tutaj jeszcze trwają prace ziemne na skarpach, do ułożenia są kolejne warstwy asfaltu. Na drodze w kilku miejscach jeszcze składowany jest kamień / ziemia. Niemniej dzięki porównaniu przygotowanemu przez Krzysztofa możemy zobaczyć jak to miejsce zmieniło się na przestrzeni 8 miesięcy.
Pomimo zaangażowania znacznej ilości sprzętu widać, że tegoroczny termin zakończenia prac przy budowie obwodnicy jest nierealny. O wiele bardziej bliższe prawdy są prognozy wskazujące że prace potrwają do stycznia 2025 r.
Nagrane w rozdzielczości 4K i ciekawie zmontowane materiały o wiele lepiej oddają to co dzieje się na placu budowy oraz z czym muszą mierzyć się budowlańcy.
Na kanale Travel & Nature prowadzonym przez Krzysztofa można znaleźć ponad 1200 świetnej jakości filmów dokumentujących inwestycje powstające w Tarnowie i regionie <==.
Krzysztof z kanału Travel & Nature nagrał w ostatnich miesiącach ponad 30 odcinków dokumentujących przebieg prac na południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska Playlista DK75 Sądeczanka <==.
Postęp prac na terenie budowy południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska można śledzić na stronie internetowej projektu https://obwodnicabrzeska-dk75.pl/
Galeria zdjęć z postępu prac <==
Postęp prac / raporty tygodniowe <==
Nowa obwodnica rozładuje korki, co pozwoli przyśpieszyć przejazd drogą na Sądecczyznę o kilkadziesiąt minut. Weekendowe i popołudniowe korki na starej obwodnicy Brzeska to prawdziwa zmora dla tych którzy chcą przejechać Drogą Krajową nr 75.
Łącznik brzeski powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Budowę realizuje Eurovia Polska. Nadzór prowadzi konsorcjum firm INKO Consulting i MP Consulting.
Południowo zachodnia obwodnica Brzeska – podstawowe informacje
Nowa droga powstaje między rondem w Jasieniu na DK94 a drogą krajową nr 75 w Okocimiu. Ma niespełna 3 km (dokładnie 2993,4 m). Trasa określana jest mianem łącznika brzeskiego, ponieważ łączy węzeł Brzesko na autostradzie A4 z DK94 i DK75.
Pierwszy odcinek łącznika ma 2,1 km i funkcjonuje od 2016 roku. Biegnie od węzła na A4 i DW768 do ronda na DK94, łącząc nową czwórkę ze starą (przypomnijmy, że DK94 to dawna DK4). Budowany odcinek pozwoli na przejazd z autostrady dalej na południe, w kierunku Sądecczyzny, z ominięciem Brzeska. Odciąży to ruch w mieście na ulicach Kościuszki, księdza Popiełuszki i Mickiewicza. Przejeżdża nimi codziennie nawet 23 tysiące pojazdów. Ta droga jest równocześnie pierwszym powstającym odcinkiem „sądeczanki”, przygotowywanej w nowym przebiegu drogi krajowej nr 75 do Nowego Sącza.
Powstająca trasa będzie drogą główną ruchu przyspieszonego, bez skrzyżowań z drogami lokalnymi. Przecinająca ją ul. Pomianowska w Brzesku będzie biegła 40-metrowym wiaduktem nad obwodnicą. Zbudowany będzie także specjalny zjazd z łącznika do Szpitala Powiatowego, z którego będą korzystać pogotowie ratunkowe, policja i straż pożarna.
Droga będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Na trasie poza wiaduktem nad obwodnicą powstają dwa mosty nad Uszwicą. Te mosty to część ronda, na którym będzie kończyć się nowa trasa. Rondo zostało zaprojektowane w taki sposób, żeby pozwolić w przyszłości na bezkolizyjny wjazd na „sądeczankę”.
Na niespełna 3-kilometrowej trasie budowanych jest sześć przejść dla małych i średnich zwierząt. Wszystkie zostaną poprowadzone pod obwodnicą. Do każdego z przejść będą prowadzić specjalnie usytuowane płotki i ogrodzenia.
—
video – relacja z drona – Travel & Nature
IB / GDDKiA