W Operze Wrocławskiej trwają przygotowania do kolejnego spektaklu online. Tym razem propozycją teatru na sobotni wieczór jest „Nabucco” – efektowna, zwłaszcza w monumentalnych scenach zbiorowych opera Verdiego, która przyniosła kompozytorowi sławę i sukces. Na scenie zobaczymy Mikołaja Zalasińskiego – barytona z Brzeska rodem.
– Prezentowany spektakl jest przeniesieniem superwidowiska z maja 2018 roku w reżyserii Krystiana Lady, a jego adaptacji scenicznej dokonał reżyser młodego pokolenia Cezary Iber. Do współpracy udało się zaprosić również znakomitych solistów – w tytułowej roli wystąpi Mikołaj Zalasiński, partię Izmaela zaśpiewa Łukasz Załęski, a jako Zaccarię zobaczymy Rafała Siwka. Partię Abigaille zaśpiewa Karina Skrzeszewska, a Fenenę – Katarzyna Haras. Solistów, chór i orkiestrę poprowadzi Bassem Akiki, dyrektor muzyczny Opery Wrocławskiej – pisze na operalovers.pl Magdalena Grzybowska.
Live-streaming „Nabucco” Giuseppe Verdiego odbędzie się w sobotę, 6 lutego 2021 r. o godz. 19.00. Bilety na wydarzenie dostępne są na stronie Opery Wrocławskiej w cenie zaledwie 20 zł. Bilety <==
Informacja o spektaklu / Opera Wrocławska <==
MIKOŁAJ ZALASIŃSKI – BARYTON
Mikołaj Zalasiński, baryton z Brzeska rodem. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach. Laureat wielu konkursów wokalnych, m. in. A. Didura, E. Griega. Zdobywca Nagrody im. Jana Kiepury dla najlepszego śpiewaka operowego roku 2009 oraz Bursztynowego Pierścienia za kreację Renata w Balu maskowym Verdiego. Nominowany przez magazyn „Opernwelt” za role Makbeta w operze Verdiego i Scarpii w Tosce Pucciniego w sezonie 2010/11. Szczególnie ceniony za partie w operach Verdiego: Makbet, Nabucco, Rigoletto, Hrabia Luna w Trubadurze, Jago w Otellu, Renato w Balu maskowym, Don Carlo w Mocy przeznaczenia, Amonasro w Aidzie, Germont w Traviacie, Seid w Korsarzu, Don Carlos w Ernanim, Rodrigo w Don Carlosie, Ezio w Attyli. Duże uznanie zdobył również jako odtwórca partii: Don Giovanniego w operze Mozarta, Eugeniusza Oniegina w operze Czajkowskiego, Króla Rogera w operze Szymanowskiego, Carlo Gerarda w Andrei Chenierze Giordano, Scarpii w Tosce, Barnaba (Gioconda Ponchiellego), Jochanaana (Salome R. Straussa), Wotana (Złoto Renu Wagnera). Znany z pięknego verdiowskiego głosu, wyjątkowych zdolności aktorskich i charyzmy scenicznej.
Współpracuje między innymi z wenecką La Fenice, turyńskim Teatro Reggio, operą w Zurychu, wiedeńską Kammeroper, lizbońskim Teatro Sao Carlos, Teatro Real w Madrycie, Teatro Lirico w Cagliari, New Israeli Opera w Tel Awiwie, florenckim Maggio Musicale, Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, a także z teatrami operowymi w Berlinie, Chicago, Tokio, Pekinie, Wiesbaden, Lozannie, Pradze, Wilnie, Dublinie, Belfaście. Przez dziesięć lat związany był z norymberskim Staatstheater, wykonując głównie repertuar verdiowski i werystyczny.
Występował między innymi z Bawarską Orkiestrą Radiową w Monachium, Orkiestrą Regionu Avignon-Provence, a także z Harper Symphony Orchestra (Chicago) oraz z Orquestra do Norte (Amarante, Portugalia). Był gościem festiwali operowych w Bolonii, Rzymie, Portimao, Trapani, Antikenfestspiele w Trierze, Festiwalu Mozartowskiego w Roubaix (Francja), Wratislavia Cantans. Koncertował między innymi w Filharmonii Berlińskiej i tamtejszym Konzerthausie, w Bunka Kaikan w Tokio oraz w filharmonii w Abilene (Teksas).
Współpracował z wybitnymi dyrygentami, takimi jak: Paolo Arrivabeni, Giampaolo Bisanti, Daniele Callegari, Gabriel Chmura, Asher Fisch, Patrick Fournillier, Daniele Gatti, Valery Gergiev, Jacek Kaspszyk, Donato Renzetti, Marcello Viotti, Omer Wellber. Występował w produkcjach takich reżyserów jak: David Alden, Gilbert Deflo, Peter Konwitschny, Pier Luigi Pizzi, Jean-Pierre Ponnelle, David Pountney, Adam Hanuszkiewicz, Mariusz Treliński, Krzysztof Warlikowski, Marek Weiss, Graham Vick, Franco Zeffirelli.
W ostatnich sezonach artystycznych wystąpił jako: Hrabia Luna w nowej inscenizacji Trubadura w Teatro Lirico w Cagliari, Robert w Jolancie we florenckim Teatro del Maggio Musicale, jako Don Carlo w Mocy przeznaczenia w Augsburgu, Amonasro w Aidzie w Dubaju, Macbeth i Rigoletto w Poznaniu. Zadebiutował z dużym sukcesem w partii Wotana w Złocie Renu w norymberskim Staatstheater, gdzie występował także między innymi jako Ezio w Attyli, Jago w Otellu i Rigoletto. W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej występował w rolach tytułowych w Nabuccu i Rigoletcie oraz zadebiutował w Erosie i Psyche Różyckiego jako Blaks. Sezon 2018/2019 otworzył kolejnym debiutem – w roli Uroka w Manru Paderewskiego, który to spektakl otrzymał nominację do International Opera Awards w kategorii „dzieło odkryte na nowo”. W Operze Narodowej występuje także jako Scarpia w nowej inscenizacji Toski Pucciniego.
—
foto: zalasinski.com
IB / operawroclawska.pl / operalovers.pl/
biogram: teatrwielki.pl