ADV
Wiadomości
Trending

Opóźnienie na budowie obwodnicy Brzeska. Zakończenie prac najwcześniej jesienią…

Budowa południowo zachodniej obwodnicy Brzeska odnotowuje kilkumiesięczne opóźnienie. Wg informacji na stronie projektu postęp ogólny prac to 62%, a postęp czasowy 90.9%.

W związku z powyższym wiele osób miało wątpliwości co do możliwości dotrzymania lipcowego terminu zakończenia prac przy budowie obwodnicy.

W tej sprawie zwróciliśmy się z zapytaniem do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

– Zgodnie z obowiązującą umową data zakończenia prac to 27 lipca 2024.

Niemniej Wykonawca zwrócił się do nas z wnioskiem o wydłużenie tego terminu, wskazując na dużą ilość opadów deszczu i śniegu jesienią zeszłego roku, bardzo trudne warunki gruntowe na terenie budowy oraz dłuższą niż pierwotnie planowano procedurę zatwierdzania projektu przebudowy sieci wodno-kanalizacyjnej.

Obecnie jesteśmy w trakcie rozpatrywania tego roszczenia.

Przewidujemy, że budowa łącznika brzeskiego zakończy się jesienią tego roku – mówi Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Postęp prac na terenie budowy południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska można śledzić na stronie internetowej projektu https://obwodnicabrzeska-dk75.pl/

Galeria zdjęć z postępu prac <==

Materiały video <==

Postęp prac / raporty tygodniowe <==

Nowa obwodnica rozładuje korki, co pozwoli przyśpieszyć przejazd drogą na Sądecczyznę o kilkadziesiąt minut. Weekendowe i popołudniowe korki na starej obwodnicy Brzeska to prawdziwa zmora dla tych którzy chcą przejechać Drogą Krajową nr 75.

Łącznik brzeski powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Budowę realizuje Eurovia Polska. Nadzór prowadzi konsorcjum firm INKO Consulting i MP Consulting.

Południowo zachodnia obwodnica Brzeska – podstawowe informacje

Nowa droga powstaje między rondem w Jasieniu na DK94 a drogą krajową nr 75 w Okocimiu. Ma niespełna 3 km (dokładnie 2993,4 m). Trasa określana jest mianem łącznika brzeskiego, ponieważ łączy węzeł Brzesko na autostradzie A4 z DK94 i DK75.

Pierwszy odcinek łącznika ma 2,1 km i funkcjonuje od 2016 roku. Biegnie od węzła na A4 i DW768 do ronda na DK94, łącząc nową czwórkę ze starą (przypomnijmy, że DK94 to dawna DK4). Budowany odcinek pozwoli na przejazd z autostrady dalej na południe, w kierunku Sądecczyzny, z ominięciem Brzeska. Odciąży to ruch w mieście na ulicach Kościuszki, księdza Popiełuszki i Mickiewicza. Przejeżdża nimi codziennie nawet 23 tysiące pojazdów. Ta droga jest równocześnie pierwszym powstającym odcinkiem „sądeczanki”, przygotowywanej w nowym przebiegu drogi krajowej nr 75 do Nowego Sącza.

Powstająca trasa będzie drogą główną ruchu przyspieszonego, bez skrzyżowań z drogami lokalnymi. Przecinająca ją ul. Pomianowska w Brzesku będzie biegła 40-metrowym wiaduktem nad obwodnicą. Zbudowany będzie także specjalny zjazd z łącznika do Szpitala Powiatowego, z którego będą korzystać pogotowie ratunkowe, policja i straż pożarna.

Droga będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Na trasie poza wiaduktem nad obwodnicą powstają dwa mosty nad Uszwicą. Te mosty to część ronda, na którym będzie kończyć się nowa trasa. Rondo zostało zaprojektowane w taki sposób, żeby pozwolić w przyszłości na bezkolizyjny wjazd na „sądeczankę”.

Na niespełna 3-kilometrowej trasie budowanych jest sześć przejść dla małych i średnich zwierząt. Wszystkie zostaną poprowadzone pod obwodnicą. Do każdego z przejść będą prowadzić specjalnie usytuowane płotki i ogrodzenia.

Foto: Maciej Mazur

IB

Galeria zdjęć 

blank blank blank

 

blank

Podobne artykuły

Back to top button