Parkomat czy ładowarka? W Bochni można te funkcje połączyć!
Parkomat SpazioEvo, posadowiony na parkingu przy sklepie Floris „Społem” PSS, to innowacyjny projekt, który pojawił się w mieście Bochnia, zakładający połączenie usługi parkowania z ładowaniem.
Jest koncepcją, która niewątpliwie wpływa na upowszechnienie punktów ładowania i elektromobilności, dla osób które parkują w strefie i przy okazji np. zakupów mogą doładować swój pojazd elektryczny, wykorzystując czas postoju. Jest to także zachęta, żeby taki pojazd nabyć.
Przewidujemy, że wzorem Bochni inne miasta również zastosują takie rozwiązania, chcąc rozwijać działania proekologiczne i w ślad za tym zmniejszać emisję szkodliwych substancji wydzielanych przez samochody o napędzie spalinowym. Wszystkim nam zależy, żeby nasze powietrze było coraz lepszej jakości w miejscu, w którym żyjemy, a i odwiedzającym Bochnię turystom, też to zapewne nie jest obojętne. Poza tym ci, którzy będą chcieli do naszego miasta przyjechać swoim elektromobilem, nie będą się martwić o powrót, bo tam, gdzie zaparkują, znajdą jednocześnie stację ładowania.
Taka ładowarka sterowana z poziomu parkomatu, gdzie dokonujemy zakupu kartą płatniczą lub monetami jest wyposażona w dwa gniazda o mocy odpowiednio 4,6kW (1 faza) i 11 kW (3 fazy) – z przeznaczeniem dla pojazdów korzystających ze złącza Typu 2.
Umożliwienie płatności kartą i monetami, bez konieczności rejestracji w odrębnym systemie lojalnościowym, upowszechnia dostęp, czyniąc z parkomatu i ładowarki dostępne publicznie dwa stanowiska do ładowania.
Długość postoju jest ograniczona limitem kwoty, jaką chcemy przeznaczyć na ładowanie, ale dobór mocy umożliwia wydłużenie postoju, jeśli Użytkownik chce ładować się wolniej, korzystając przy tym z uroków miasta Bochnia.
Moc 11 kW umożliwia szybsze doładowanie, co w przypadku aut o pojemności akumulatorów z przedziału 40-50 kW, realnie umożliwia doładowanie pojazdów podczas średniego czasu postoju np. 2h o blisko 50%.
—
bochnia.eu