ADV
Sport

Ponad 267 000 osób oglądało mecze Grupy Azoty Tarnów w telewizji!

blankPGNiG Superliga podała wyniki oglądalności w zakończony przedwcześnie sezonie 2019/20. Cztery mecze z udziałem drużyny Grupa Azoty Tarnów oglądnęło łącznie 267 105 widzów. Wyjazdowe spotkanie z Energą MKS Kalisz zajęło siódme miejsce w klasyfikacji „Top 10 oglądalności” (93 728).

Mecze we wszystkich kanałach obejrzało łącznie 3  094  556 widzów, z czego 2 871 404 na kanale TVP Sport. Najwięcej fanów piłki ręcznej zgromadziło przed ekranami spotkanie Wicemistrza Orlen Wisłą Płock z Mistrzem Polski PGE VIVE Kielce, którego widownia, 9 października 2019 roku, wyniosła 166  124 osób. Mimo zakończenie rozgrywek przed fazą finałową, oglądalność meczów w telewizji wzrosła aż o 706% w porównaniu z całym ubiegłym sezonem. 

Od sezonu 2019/2020 rozgrywki PGNiG Superligi można oglądać na antenie TVP Sport, stronie tvpsport.pl oraz w aplikacji mobilnej TVP Sport. Wybrane spotkania transmitowane są również w lokalnych kanałach Telewizji Polskiej. Zakończone rozgrywki to 54 przeprowadzone transmisje meczów – 44 na kanale TVP Sport, 9 TVP Opole i 1 TVP Rzeszów. 

Ogromny wzrost  

Średnio każdy z transmitowanych meczów na antenie TVP Sport śledziło 65 259 widzów. To aż o 1110% więcej niż w sezonie 2018/2019, gdy średnia wynosiła 5 389 widzów. Łączna oglądalność 44 spotkań wyniosła 2  871  404 widzów. Nastąpił wzrost oglądalności o 706% w porównaniu z całym sezonem wcześniejszym. Wtedy 69 transmisji obejrzało 371 857 osób. Dzięki temu, PGNiG Superliga awansowała z dziesiątej, na czwartą pozycję wśród najchętniej oglądanych lig sportowych w Polsce w telewizji. 

– Znaczne zwiększenie oglądalności i zasięgów rozgrywek było strategicznym celem zarządu Superliga sp. z o.o. przed sezonem 2019/2020. Oglądalność to kluczowy wskaźnik umożliwiający rozliczenie sponsoringu. Tylko odpowiednio wysokie liczby pozwalają utrzymać umowy sponsorskie czy podpisywać nowe kontrakty.  Jesteśmy dumni, że ligowa piłka ręczna była tak licznie oglądana w polskich domach. To nas mobilizuje do jeszcze cięższej pracy nad kolejnymi projektami, które mają bardziej zwiększyć zainteresowanie rozgrywkami. Kolejne planujemy oddać już na początku sezonu 2020/2021. Jako liga jesteśmy dziś w zupełnie innym miejscu niż rok temu, a planujemy być jeszcze dalej. – mówi Marek Janicki, prezes Superligi Sp. z o.o. 

Nowe kanały dotarcia 

Na mocy nowej umowy z Telewizją Polską S.A., mecze nietransmitowane przez kanał TVP Sport, mogły być również pokazywane w lokalnych stacjach TVP. Z tej okazji skorzystał wielokrotnie kanał TVP Opole, który przeprowadził transmisję z 9 meczów z udziałem KPR Gwardia Opole. Mecze te obejrzało łącznie 73 095 widzów, średnio 8 122 każdy. Jeden mecz transmitował również TVP Rzeszów, który zgromadził 6  113 odbiorców. 

Wszystkie transmitowane przez TVP spotkania można było obejrzeć również w mediach elektronicznych – poprzez stronę internetową tvpsport.pl oraz aplikację mobilną TVP Sport. Dostęp do nich był również przez nową witrynę pgnig-superliga.pl. Łączny wynik oglądalności w tych mediach to 93 459 odsłon. Dodatkowym kanałem do młodszej grupy fanów piłki ręcznej były transmisje w serwisie YouTube, które zostały uruchomione na stałe od lutego 2020 i przyniosły 50 485 wyświetleń. Łączna oglądalność we wszystkich serwisach i antenach to 3  094  556 odbiorców
w sezonie 2019/2020. 

(bch / PGNiG Superliga)

Fot. Maciej Mazur

blank

Podobne artykuły

Back to top button