Prace na budowie południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska. Widok z drona
Trwają prace przy budowie południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska. Stosunkowo ciepła zima nie zakłóca prac budowlanych. Wykonawcy na bieżąco relacjonują postępy przy realizacji zadania. Kilka dni temu opublikowali kolejny film prezentujący aktualną sytuację na placu budowy.
Planowany termin zakończenia prac to lipiec 2024 r.
Postęp prac na terenie budowy południowo-zachodniej obwodnicy Brzeska można śledzić na stronie internetowej https://obwodnicabrzeska-dk75.pl/
Galeria zdjęć z postępu prac <==
Postęp prac / raporty tygodniowe <==
Nowa obwodnica rozładuje korki, co pozwoli przyśpieszyć przejazd drogą na Sądecczyznę o kilkadziesiąt minut. Weekendowe i popołudniowe korki na starej obwodnicy brzeska to prawdziwa zmora dla tych którzy chcą przejechać Drogą Krajową nr 75.
Łącznik brzeski powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Budowę realizuje Eurovia Polska. Nadzór prowadzi konsorcjum firm INKO Consulting i MP Consulting.
Brzeski łącznik
Nowa droga powstaje między rondem w Jasieniu na DK94 a drogą krajową nr 75 w Okocimiu. Ma niespełna 3 km (dokładnie 2993,4 m). Trasa określana jest mianem łącznika brzeskiego, ponieważ łączy węzeł Brzesko na autostradzie A4 z DK94 i DK75.
Pierwszy odcinek łącznika ma 2,1 km i funkcjonuje od 2016 roku. Biegnie od węzła na A4 i DW768 do ronda na DK94, łącząc nową czwórkę ze starą (przypomnijmy, że DK94 to dawna DK4). Budowany odcinek pozwoli na przejazd z autostrady dalej na południe, w kierunku Sądecczyzny, z ominięciem Brzeska. Odciąży to ruch w mieście na ulicach Kościuszki, księdza Popiełuszki i Mickiewicza. Przejeżdża nimi codziennie nawet 23 tysiące pojazdów. Ta droga jest równocześnie pierwszym powstającym odcinkiem „sądeczanki”, przygotowywanej w nowym przebiegu drogi krajowej nr 75 do Nowego Sącza.
Powstająca trasa będzie drogą główną ruchu przyspieszonego, bez skrzyżowań z drogami lokalnymi. Przecinająca ją ul. Pomianowska w Brzesku będzie biegła 40-metrowym wiaduktem nad obwodnicą. Zbudujemy jednak specjalny zjazd z łącznika do Szpitala Powiatowego, z którego będą korzystać pogotowie ratunkowe, policja i straż pożarna.
Droga będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Na trasie poza wiaduktem nad obwodnicą powstają dwa mosty nad Uszwicą. Te mosty to część ronda, na którym będzie kończyć się nowa trasa. Rondo zostało zaprojektowane w taki sposób, żeby pozwolić w przyszłości na bezkolizyjny wjazd na „sądeczankę”.
Na niespełna 3-kilometrowej trasie budujemy sześć przejść dla małych i średnich zwierząt. Wszystkie zostaną poprowadzone pod obwodnicą. Do każdego z przejść będą prowadzić specjalnie usytuowane płotki i ogrodzenia.
—
foto&video: Konsorcjum Firm INKO CONSULTING
IB / GDDKiA w Krakowie